poniedziałek, 25 lipca 2016

kącik Gai




Do przyjścia na świat Gai zostały już niespełna trzy tygodnie a ja wreszcie mogę stwierdzić, że jej kącik jest już w pełni gotowy. Zastanawiałam się jak stworzyć miejsce dla noworodka w mieszkaniu gdzie już jest dziecko a osobny pokój nie wchodził w grę.
Postanowiłam przearanżować pokój mojej trzylatki tak aby mogła w nim zamieszkać jej młodsza siostra. Oczywiście w nocy Gaja będzie spała z nami w sypialni w wiklinowym koszu, który pamięta jeszcze niemowlęce czasy Nadii. To świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie mają miejsca lub nie chcą jeszcze inwestować w łóżeczko. Jest wygodne do przenoszenia a dziecko może w nim spokojnie spać nawet do około pół roku.

Pokój dziewczynek postanowiłam przerobić tak, by był  funkcjonalny, optycznie większy i aby każda z nich miała w nim swoje miejsce. Całość pokażę Wam niebawem jednak teraz trochę więcej o kąciku dla maluszka. Czyli o rzeczach, które moim zdaniem są niezbędne podczas pierwszych miesięcy życia dziecka. Meble i dodatki są w jasnych pastelowych kolorach tak by pokój nie sprawiał wrażenia mniejszego niż jest. Zresztą od samego początku chciałam by całość była utrzymana głównie w bieli. Tak też narodził się pomysł stworzenia komody, która pomieści ubranka, tekstylia i najpotrzebniejsze rzeczy dla Gai a także idealnie będzie pasowała do klimatu pokoju dziewczynek. Komoda powstała przy współpracy z zaprzyjaźnioną pracownią stolarską Belmam. Jest nie tylko funkcjonalna ale też świetnie pasuje do naszego wnętrza. Miękki przewijak i kilka dodatków sprawiło, że miejsce do pielęgnacji malucha jest proste ale też cieszy oko. O kołysce dla drugiej córki myślałam już dawno. Wiedziałam, że będzie to mebel, który na pewno pojawi się w wyprawce. Moje serce skradła  ta od Northome. Duża, drewniana w dodatku przepięknie wykonana to gratka dla tych, którzy cenią sobie minimalizm i prostotę. Dopełnieniem jest ręcznie stworzona karuzela od Halolalo. Drewniany stołek pełni rolę stolika nocnego, na którym stoi lampka miffy. Natomiast pod łóżeczkiem znalazł się miękki kosz  z trawy morskiej w którym znalazły się wszystkie kocyki z wyprawki. Taki kosz świetnie też sprawdził się przy Nadii i pomieścił większość jej zabawek. 
Tworząc przestrzeń dla Gai chciałam by była nie tylko przyjemna dla oka ale także funkcjonalna. A czy taka będzie okaże się już za chwilę. Zatem teraz nie pozostaje nam już nic innego jak tylko czekać na  naszą małą lokatorkę! 


















kołyska - northome
komoda i stołek - belmam
karuzela - halolalo
proporczyk z imieniem - letters of mine
lampka miffy - mr. maria
przewijak i koszyk rattanowy - numero 74
wieszaczek gwiazdka - hagelens
królik - jellycat
kosz na koce - bloomingville
plakat księżyc - haciendo el indio

31 komentarzy:

  1. Jest pięknie! <3 Bardzo podoba mi się komoda i kołyska :)
    Już coraz bliżej - sama jestem podekscytowana i bardzo ciekawa jak będzie wyglądać malutka. Trzymam mocno kciuki :) uścisków moc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje kochana ! ja też już odliczam dni i nie mogę soę doczekać a Wam życzymy dużo zdrówka :*

      Usuń
  2. Cudnie :) Czy mogę zapytać, co to za farba na ścianie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje :) niestety nie pamietam ale to jakaś przełamana biel z Duluxa

      Usuń
  3. Pięknie <3 jakim aparatem i obiektywem robione są zdjęcia :)
    Pozdrawiam
    Sylwetta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje :) aparat to canon 5d a obiektywy były zmieniane głównie to 35mm i 50mm

      Usuń
  4. Cudnie:) Piekny kacik! Jestem ciekawa calosci:) A w jakiej cenie kolyska? Bo na stronie nie mozna znalezc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuje :) co do kołyski to najlepiej napisać maila do pracowni tam z pewnością zostaną podane wszystkie szczegóły :)

      Usuń
  5. Wow. Pięknie urządziliście kącik Gai <3 Jestem pod wrażeniem. Szczególnie urzekł mnie dobór kolorów. Stonowane beże nie męczą oczu, można patrzeć i patrzeć. Cudo. Myślę, że Gaja pokocha swój kącik od pierwszych dni życia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny :-) Powiedz proszę skąd ten różowy kocyk z kapturkiem i ten drewniany gryzaczek.
    Dziękuję.. my mamy jeszcze 4 tygodnie :-)
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje :) kocyk jest od Colorstories a gryzak jest ze sklepu Kalaluszek :) no i oczywiście powodzenia!

      Usuń
  7. A masz może pomysł na pudełko na chusteczki nawilżając? i jeszcze pytanie o kosmetyki dla niemowląt. Nie widzę dokładnie jakie stoją na Waszej komodzie. Może coś podpowiesz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chusteczki mamy schowane w komodzie, nie mam na nie pudełka :) kosmetyki mamy ze sklepu Leorganic oraz Ecobobo choć nie jest ich dużo

      Usuń
    2. Jakiego koloru jest przewijaki?:)

      Usuń
    3. na zdjęciach wyszedł nieco jaśniejszy ale docelowo to pudrowy z numero :)

      Usuń
  8. Przepięknie! Sama bym chciała w takim zamieszkać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie! Karuzela skradła moje serce <3 Wicie gniazdka to jeden z najpiękniejszych elementów w oczekiwaniu na pojawienie się dziecka. Patrząc na te zdjęcia z utęsknieniem wspomniałam moje zeszłoroczne przygotowania. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje :) to prawda! a po prawie 4 latach jest to powrót do tych cudownych chwil

      Usuń
  10. Cute! Your baby will share Nadia's room? Enjoy the end of your pregnancy!
    Sabrina from Bordeaux

    OdpowiedzUsuń
  11. jakiej wielkości jest króliczek? 18 cm czy 31 ?
    dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  12. Co to za smoczek uspokajacz ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakiego koloru jest przewijak? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. a jaki rozmiar materacyk jest do kołyski?:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaki śliczny kącik, na pewno go uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń