wtorek, 15 stycznia 2019

w pokoju Gai - czyli tam gdzie kwitnie bawełna




Przez prawie pięć lat czyli dokładnie tyle i ma już blog, koncepcji czy wizji pokoju dziecięcego było naprawdę wiele. Ta przestrzeń zmieniała się wraz z wiekiem, potrzebami czy wreszcie zmianą miejsca zamieszkania.
Najpierw tworzyłam to miejsce dla Nadii, przez kolejne lata zmieniało się tak bardzo jak Ona sama. Potem na świat przyszła Gaja, która również stała się moją niesamowitą inspiracją. Kiedy była zupełnie maleńka miała swój kącik w naszej sypialni, z biegiem czasu dziewczynki dzieliły pokój razem. Dziś jednak kiedy nareszcie wprowadziliśmy się do naszego nowego domu. Postanowiłam, że każda z nich będzie miała swoją własną, odrębną przestrzeń. Swoje miejsce, gdzie będzie mogła czasem pobyć zupełnie sama. Nadia staje się coraz starsza, potrzebuje miejsca gdzie będzie mogła spędzać czas z koleżankami czy choćby odrabiać lekcje kiedy pójdzie do szkoły. Gaja jest jeszcze mała. Natomiast już teraz widać jak silnie zarysowana jest Jej świadomość i  potrzeba niezależności. Poza tym umówmy się, najwyższy czas by już wreszcie zaczęła spać sama i powiem Wam, że od kilku dni idzie nam to całkiem nieźle. Oczywiście dziewczynki uwielbiają spędzać czas razem, zabawki i tak krążą między pokojami. Obie są ze sobą bardzo związane. Mam jednak wrażenie, że jest to dobry moment na przygotowanie ich do nowych ról a szczególnie Gai, która niebawem zostanie starszą siostrą.

Dziś chciałam Wam przedstawić jedno z tych miejsc w naszym domu, które lubię najbardziej. Łapię się na tym za każdym razem, kiedy urządzam przestrzeń dla moich córek. Sprawia mi ogromną radość, kiedy widzę jak świetnie się w nich czują. Pokój Gai jest niezwykle przytulny i choć wcale nie jest mały to jednak skosy i drewniane belki sprawiają, że czuje się tu ciepło i taką dziecięcą beztroskę. Bazą do Jej pokoju była tapeta, którą już jakiś czas temu znalazłam przypadkiem na pintereście. Zakochałam się w niej totalnie i od razu wiedziałam, że pojawi się w jednym z pokoi dziewczynek. Okazało się, że można ją dostać w Polsce a dokładnie w sklepie tapetujemy.pl. Jej delikatny odcień sprawił, że większość mebli czy drobnych rzeczy ze starego pokoju dziewczynek idealnie się tutaj odnalazły. Wystarczyło część z nich zwyczajnie odświeżyć czy przemalować. Natomiast za sprawą kilku dodatków, pokój stał się przyjemnym miejscem do zabaw i odpoczynku. Wydzieliłam w nim  również kilka stref, które sprawiły że stał się też bardziej funkcjonalny. I choć na co dzień może nie wygląda  tak idealnie jak ten ze zdjęć  ( zdecydowanie więcej się w nim dzieje ) to jednak lubię popatrzeć sobie na ten chwilowy porządek :)


























szafa, domek dla królików i półka na książki - Woodszczęścia
drewniane łóżko - woodhome111 ( robione na zamówienie, nick na instagramie)
stoliczek z krzesełkami - Les Gambettes
lampka miffy - Mr Maria
regał wiklinowy i fotel - Lilu
baldachim - Cotton & Sweets
dywanik, lampa i akcesoria papiernicze - Meli Melu

22 komentarze:

  1. Ja też jestem zadowolona z pokoiku który zrobiłam córeczce choć przestrzeń naprawdę mamy ograniczoną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze by dziecko dobrze się w nim czuło :) my wcześniej też mieliśmy mniejszy metraż a były w nim dwie i też było super!

      Usuń
  2. Środkowe dzieci super wchodzą w rolę starszego rodzeństwa. Pozdrawiam, mama 3ki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się tym stresuję tym bardziej, że Gaja jest zupełnie inna niż Nadia :) zobaczymy jak to będzie w maju :)

      Usuń
  3. Przepięknie ❤️
    Pamiętasz skąd jest Królik wieszak ? Szukam takiej ozdoby głowy do pokoju syna i nie mogę znaleźć ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) kupiłam go kiedyś s sklepie Bananaz ale niestety jest już dawno zamknięty

      Usuń
  4. Jak pięknie! Sama bym chętnie w nim zamieszkała ;) Niedługo czeka mnie urządzanie całkiem nowego pokoju dla synka i chyba zdecyduję się na tapetę na jednej ze ścian. A pamiętasz może jaką farbą malowane były ściany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Do mnie nigdy tapety nie przemawiały ale te totalnie mnie zachwyciły :) tak, cały dom mamy pomalowany białą farbą Flugger

      Usuń
  5. Pokój jest przepiękny! Bardzo fajne, delikatne kolory. Czy można wiedzieć ile ma on metrów kwadratowych ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Pokoik jest śliczny. Uśmiech Gai mówi wszystko. Mnie czeka ten etap za rok, i już łapie się za głowę jak wiele rzeczy mi się podoba.
    Ps. Czy mogę zapytać co to za podłoga? Doczytałam że dębowa deska, ale czy mogę prosić o firmę, namiary?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje :) to prawda Gaja czuje się w nim bardzo dobrze. Tak to deska dębowa dokładnie Dąb Vintage Solano - Color Floor

      Usuń
    2. I ja bardzo dziękuję za odp. Nie znałam tej firmy a szukam czegoś idealnego. :-)

      Usuń
  7. Hello
    Where did you find the Little Suzie chair with acient flowers please ? It is not available on muppet shop. What is the reference please ?
    Thanks

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny pokoik! Wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie :) My chcialibyśmy zrezygnować z łóżka, ale nie wiem jaka musiałaby być wysokość materaca żeby mógł leżeć bezpośrednio na podłodze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) kurczę sama nie wiem ale z tego co kojarzę to lepiej jest dla materaca jak jednak ma jakąś ramę bo wtedy on „ oddycha” i jest lepsza filtracja powietrza.

      Usuń
  10. Malwina mam pytanie - w jakim kolorze macie półeczkę i domek z Woodszczęścia? Szary/brudny fiolet? Jest zagadkowy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest kolor wybrany z próbnika niestety nie pamiętam dokładnego wzoru. Paleta brudnych szarości :)

      Usuń
  11. Pokój jest przepiękny! Wszystko się idealnie komponuje tworząc naprawdę ładne wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki uroczy pokoik! Ta szafeczka domek wygląda pięknie! A Gaja jest urocza, nic tylko zazdrościć jej takiego miejsca w domu. Serdecznie pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń